Postin lakko vaikeuttaa postinkulkua koko maassa

08.11.

Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU käynnistää Postissa laajat lakkotoimet. Lakko alkaa maanantaina 11.11.2019 klo 6.00 ja päättyy sunnuntaina 24.11.2019 klo 00.00.

Postin mukaan postin käsittelyssä, kuljetuksessa ja jakelussa saattaa esiintyä viiveitä, ja lakon vaikutukset näkyisivät vielä pitkään lakon päätyttyä. Mahdolliset viiveet koskevat painettuja lähetyksiä eli kirjeitä, aikakausilehtiä ja mainoksia. Myös pakettien toimituksiin voi tulla viiveitä. Sanomalehtien varhaisjakelu, varasto- ja rahtipalvelut sekä Postin palvelupisteet palvelevat lakon aikana normaalisti.  Lakon ulkopuolelle on rajattu turvallisuuteen ja terveyteen liittyvät työt (mm. ruoka-, elintarvike, ruokakassi, lääke-, sairaala- ja muut vastaavat paikalliset ja valtakunnalliset terveyteen ja turvallisuuteen liittyvät lähetykset).

Postin lakko vaikuttaa myös Enonkosken kunnan toimintaan. Enimmäkseen lakon vaikutukset kohdistuvat kirjeitse jaettavaan postiin, esim. esityslistoihin ja tiedotteisiin. Myöskin kunnan talous- ja palkkahallinnosta vastaavan toimijan Sarastia Oy:n lähettämien aineistojen toimitus viivästyy, kuten paperiset myyntilaskut, paperiset ostolaskut, palkkalaskelmat ja perintäkirjeet.

Lakon aikana pyrimme toimimaan sähköisiä välineitä käyttäen, joten seuraathan sähköpostiasi, kunnan kotisivuja ja kunnan Facebook-sivuja.

Ajankohtaista tietoa lakosta voi seurata Postin verkkosivuilta www.posti.fi.

Lisätietoja Enonkosken kunnan henkilöstöltä ja kunnan puhelinvaihteesta, 015 527 5500.