Tiedote uudet yhteisöavustuskriteerit

25.02.

TIEDOTE UUDET YHTEISÖAVUSTUSKRITEERIT

Enonkosken kunnanhallitus on 4.2.2020 (§ 28) kokouksessaan hyväksynyt uudet yhteisöavustuskriteerit. Enonkoskella toimii useita yhdistyksiä, järjestöjä, yrityksiä, seuroja yms., jotka järjestävät säännöllisesti tapahtumia ja toimintaa Enonkoskella. Enonkoskella järjestetään vuosittain useita merkittäviä tapahtumia, joissa kunta toimii yhteistyökumppanina ja tapahtuman mahdollistajana. Tällä yhteisöjen avustuskriteeristöllä Enonkosken kunta haluaa vahvistaa rooliaan vahvana yhteisönä ja tapahtumakuntana sekä samalla selkiyttää yhteisöille myönnettäviä avustuksia. Yhteisöllä tässä kriteeristössä tarkoitetaan yhdistystä, järjestöä, yritystä (pois lukien kohta 3. perustoiminta-avustus), seuraa, säätiötä tai muuta vastaavaa yhteisöä, joka toimii Enonkoskella. Avustuksilla osaltaan mahdollistetaan ja ylläpidetään monipuolista kansalaistoimintaa Enonkoskella.

Yhteisöjen yhteistyösopimuksiin perustuvat avustusrahat, yhteisöjen perustoiminta-avustukset sekä tapahtuma-avustusten määrärahat vahvistetaan vuosittain talousarviossa.

Lisätietoja antavat elinvoimakoordinaattori Pinja Rahikainen, puh. 044 3453014, s-posti: pinja.rahikainen@enonkoski.fi tai kunnanjohtaja Minna Laurio, puh. 044 3453012, s-posti: minna.laurio@enonkoski.fi

Enonkosken kunta yhteisöavustuskriteerit.

Perustoiminta-avustuslomake.